Thursday, October 25, 2012

Minggu keenam - Masih lagi dengan PHP

Assalamualaikum

Untuk kelas minggu keenam, kami masih bermain main dengan PHP dan MySQL. Tapi disebabkan aku masih blur lagi dengan PHP, pada permulaan kelas agak berjalan dengan perlahan. Aku dan yang lain juga still confuse macam mana nak masukkan balik fail ataupun project site yang dah dibuat minggu lepas semasa dalam kelas untuk disambung pada minggu ni. Normal lah kan sebab belum biasa lagi dengan xampp. Kali ni aku memang tak bawak laptop dah datang kelas sebab kalau bawak pun masalah dulu still tak ada jalan penyelesaian. hahahaha

Ok, pada minggu ni kami diajar dengan benda baru iaitu mengenai User Authentication. Ada 4 jenis user authentication kesemuanya. 

1. Log in User
2. Log out User 
3. Restrict Acess to Page
3. Check New Username

Tetapi pada minggu ini, User Authentication untuk Log out User belum belajar lagi. Pada tahap ini, aku dah clear sikit dengan PHP dan MySQL. Mungkin disebabkan oleh bantuan rakan rakan yang lebih mahir dan cekap dengan PHP. Aku bab bab database ni memang lemah sikit. Perlu tumpuan yang penuh dalam kelas baru boleh betul betul faham. huhuhu..

Kesimpulannya, dengan adanya User Authentication, website yang kita bina itu akan menjadi lebih dinamik dan menarik.



Jumpa lagi di next entry. Bye!



No comments:

Post a Comment